Ruim 40 duizend keer bezocht: de top 10 allertijden

Robots en technologie blijven hot op Van Akker Vindt 2015

Het afgelopen etmaal haalde dit blog waarmee ik ruim 3 jaar geleden mee begon zijn 40 duizendste verjaardag. Omdat ik in een column van Pierre Geelen las, dat in de wereld van de media elke verjaardag gevierd dient te worden en omdat ik het zelf heel leuk vind daarom dit overzichtsblogje. Het is immers snel gegaan de laatste maanden.

Van jubel-leum naar de top 10 allertijden

Eind mei schreef ik ook een jubel-leum blog en het is nu net de tweede helft van december. Inmiddels zijn er vast een paar trouwe lezers die weten dat ik bij zo’n jubileum op een rij zet welke blogs het meest in de smaak vielen tot nu toe. Op de radio is de top 2000 allertijden, met gouwe ouwe, maar ook veel oude en sleetse nummers wat mij betreft. Volgens mij geldt dat niet voor het overzichtje verderop in dit blog. 

Robots en technologie blijven hot hot hot

In 2013 schreef ik welke banen zouden verdwijnen door technologische ontwikkelingen en nog steeds lees ik veel over robots. Ik ben niet de enige die dit interessant vindt. Ook het Rathenau instituut en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid publiceerden er dit jaar wat literatuuronderzoek op dit vlak.

Duurzame inzetbaarheid en de arbeidsmarktpositie van ouderen

Ook verschillende blogs die gaan over inzetbaarheid, de positie van de leidinggevende, de employability van oudere werknemers en tips om aan een baan te komen blijven veel gelezen. Voor de blogs over inzetbaarheid is dat fijn, voor de blogs over de oudere werknemers die het zo lastig hebben, is het vooral jammer dat het nog steeds nodig is hier aandacht aan te besteden. Ik kan er goed mee leven, wanneer die blogs vooral geschiedkundige waarde krijgen. Helaas is dat nog niet het geval.

Een klein uitstapje naar een klein huisje

tiny house van akker vindt 2015Verder schreef ik in de zomer van 2015 een blog over zogenaamde tiny houses en de hele beweging die erachter zit, compleet met plaatjes. Ook dit onderwerp, hoewel op dit blog toch een soort uitstapje van de ‘mens-en-werk-blogs’, bleek enorm populair. Ik snap dat ook wel. Niet alleen zien die huisjes er echt übercute uit, je hoeft je ook niet diep in de schulden te steken en kan daarmee een zekere mate van vrijheid behouden. En laten we wel wezen: vrijheid smaakt best lekker na een economische recessie waarbij heel veel huizen onder water zijn komen te staan. Inmiddels lijkt zich in delen van het land alweer een versie nieuwe huizenbubbel (Amsterdam!) te ontwikkelen, dus als het een beetje tegen zit, herhaalt de geschiedenis zich nog eens op zijn gemakje. Ook dat is niets nieuws.

Top 10 allertijden op Van Akker Vindt

Goed. Genoeg gezegd. Hier dan een overzicht met de tien meest gelezen blogs tot nu toe:

  1. Deze banen verdwijnen door technologische ontwikkelingen
  2. Veertig het nieuwe dertig? Niet op de arbeidsmarkt
  3. Tiny houses en een pleidooi voor een groots leven
  4. Smartphonegebruik negatief voor werk-privébalans en gezondheid
  5. Oudere werknemer heeft last van negatieve beeldvorming
  6. Direct leidinggevende heeft de sleutel tot duurzame inzetbaarheid in handen
  7. Baan zoeken? Bezint eer ge begint!
  8. Nevermind de Polen! Robots nemen ons werk over!
  9. Zwartepieten over Zwarte Piet
  10. Interview: Wajong: Anne leeft met labels, deel I

Ik vind het enorm leuk dat mijn blog bij veel mensen in de smaak valt. Nog even en dan is het kerst, ik wens jullie mooie dagen toe met veel warmte en blijheid.

fijne feestdagen van akker vindt 2015

